Известие

Collapse
No announcement yet.

Функция "Defrost" (размразяване)

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    При функция дефрост компресора винаги се включва и духа винаги студено...При натинсат екон компресора е изключен.Ако е затворена клапата за външна циркулация винаги подпомагате за натрупване на конденз по стъклата.Компресора не включва при температура по ниска от 5 градуса умишлено.
    5 Ланчии зад гърба си!
    И една Alfa 166 със смесени чуства засега!

    Comment


    • #32
      Днес реших и аз да пробвам какво ще стане.Натиснах копчето, изписа High, усили вентилатора, обърна да духа на стъклото, включи подгрева на стъклата и огледалата и духа така докато не вдигна около 40* на мотора.След това всичко се изключи, премина на Auto и климатика си заработи в режима.Не можа да разтопи леда от стъклото, но поне не се изпоти.При мен не се изключи нищо след 5-10 секунди.
      Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
      Opel Astra J
      ex:
      Alfa Romeo 164 2.5TD
      Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
      Alfa Romeo 164 2.0T.S.

      Comment


      • #33
        Моето го пробвах на загрят двигател-духа топло,а не студено.
        Не всички, които се скитат, са изгубени.

        Comment


        • #34
          Интересно е какво се случва, когато околната температура е над 5 - 6 гр. При топъл и при студен двигател.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #35
            При мен на студен двигател духа студено(щото топло няма откъде ),при топъл-топло,работи малко и се връща към предишните настройки.
            Не всички, които се скитат, са изгубени.

            Comment


            • #36
              Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
              При мен на студен двигател духа студено(щото топло няма откъде ),при топъл-топло,работи малко и се връща към предишните настройки.
              Теоретично има откъде да духа топло. Ако се инвертира климатикът. Точно това е интересния момент. Околна температура над 5 гр и студен двигател.
              Въпреки, че както казва колегата по-горе - едва ли се инвертира.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #37
                Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                Теоретично има откъде да духа топло. Ако се инвертира климатикът. Точно това е интересния момент. Околна температура над 5 гр и студен двигател.
                Въпреки, че както казва колегата по-горе - едва ли се инвертира.
                Климатика не може да духа топло.Това е за инвертирането- http://klimatici.com/statia_invert.php домашни климатици
                Last edited by lordliness; d.m.y г., 18:47.
                Не всички, които се скитат, са изгубени.

                Comment


                • #38
                  Неинверторен климатик също може да топли(говорим за домашен климатик).Разликата е, че инвертора работи с променливи обороти на компресора в зависимост от количеството топлина или хлад, които трябва да отдаде за да поддържа зададената температура.Така се пести и от енергия.При конвенционалните климатици компресорите работят на принципа ON/OFF без да си променят оборотите.Т.е. промени ли се температурата компресора работи винаги в максимален режим.От там идва и загубата на ел. енергия.Обръщането на потока на фреона става чрез четирипътен вентил/клапан, а не в самия компресор.Нещо, което в климатичните с-ми на нашите дърти коли няма.
                  Last edited by Boby; d.m.y г., 20:14.
                  Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
                  Opel Astra J
                  ex:
                  Alfa Romeo 164 2.5TD
                  Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
                  Alfa Romeo 164 2.0T.S.

                  Comment


                  • #39
                    Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                    Климатика не може да духа топло.Това е за инвертирането- http://klimatici.com/statia_invert.php домашни климатици
                    Може, само дето авторът на статията в началото хвърля във въздуха едно гръмко твърдение и после нищо не обяснява, а още по-малко доказва......

                    Ако сме наясно с това, как работи климатикът, ще разберем, че е напълно възможно и че инверторните климатици много малко се различават от не-инверторните.

                    Аз няма да Ви пращам към статии по въпроса, а просто ще изложа основното по въпроса, което знам.

                    И така:

                    1 - Когато една течност се изпарява (преминава от течно в газооброзно състояние) тя отнема енергия (топлина) от околното пространство.

                    2 - Когато един газ се втечнява пък става обротното (отдава топлина)

                    В климатиците тази течност/газ най-общо наречен хладилен агент има и друго важно свойство - това да се изпарява (кипи) при относително ниска температура и да се втечнява при относително ниско налягане.

                    Как работи климатикът:

                    Компресорът нагнетява хладилния агент в кондензатор (предния радиатор на климатика) и там този газ се превръща в течност (кондензира) и според правило 2 отдава топлина в околното пространство.
                    След това тази течност охладена доколкото е възможно (до стойността на околната температура) по една тръба постъпва в изпарителя (радиатора в купето)
                    Там попада в пространство с ниско налягане и поради това се превръща в газ. А според правило 1 - това е свързано с отнемане на топлина, или друго яче казано - охлажда.

                    Така превърнат в газообразно състояние, през изходната тръба газът отново постъпва в компресора и така нататък..........

                    Какво ще се случи, ако разменим местата на двата радиатора? Не е нужно да ги демонтираме. Достатъчно е да обърнем входа и изхода на компресора (това се прави елементарно с електрически клапани.......
                    Ето ти инвертиран климатик, който ще топли купето и ще генерира студ навън.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #40
                      Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                      Може, само дето авторът на статията в началото хвърля във въздуха едно гръмко твърдение и после нищо не обяснява, а още по-малко доказва......

                      Ако сме наясно с това, как работи климатикът, ще разберем, че е напълно възможно и че инверторните климатици много малко се различават от не-инверторните.

                      Аз няма да Ви пращам към статии по въпроса, а просто ще изложа основното по въпроса, което знам.

                      И така:

                      1 - Когато една течност се изпарява (преминава от течно в газооброзно състояние) тя отнема енергия (топлина) от околното пространство.

                      2 - Когато един газ се втечнява пък става обротното (отдава топлина)

                      В климатиците тази течност/газ най-общо наречен хладилен агент има и друго важно свойство - това да се изпарява (кипи) при относително ниска температура и да се втечнява при относително ниско налягане.

                      Как работи климатикът:

                      Компресорът нагнетява хладилния агент в кондензатор (предния радиатор на климатика) и там този газ се превръща в течност (кондензира) и според правило 2 отдава топлина в околното пространство.
                      След това тази течност охладена доколкото е възможно (до стойността на околната температура) по една тръба постъпва в изпарителя (радиатора в купето)
                      Там попада в пространство с ниско налягане и поради това се превръща в газ. А според правило 1 - това е свързано с отнемане на топлина, или друго яче казано - охлажда.

                      Така превърнат в газообразно състояние, през изходната тръба газът отново постъпва в компресора и така нататък..........

                      Какво ще се случи, ако разменим местата на двата радиатора? Не е нужно да ги демонтираме. Достатъчно е да обърнем входа и изхода на компресора (това се прави елементарно с електрически клапани.......
                      Ето ти инвертиран климатик, който ще топли купето и ще генерира студ навън.
                      А ТРВ-то как ще го преместиш на кондензатора?

                      п.п. Бъркаш процеса по точка 2!
                      sigpic
                      "Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"

                      Comment


                      • #41
                        Първоначално публикувано от Kuker Покажи съобщение
                        А ТРВ-то как ще го преместиш на кондензатора?

                        п.п. Бъркаш процеса по точка 2!
                        Всеки един компонент, който е част от една система, свързана с тръбопроводи може да бъде "преместен" за части от секундата, чрез превключването на електромагнитни вентили. Въпрос на техническо решение. Принципът е този.

                        ПП кое точно бъркам по т 2 ?


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #42
                          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                          Всеки един компонент, който е част от една система, свързана с тръбопроводи може да бъде "преместен" за части от секундата, чрез превключването на електромагнитни вентили. Въпрос на техническо решение. Принципът е този.

                          ПП кое точно бъркам по т 2 ?
                          Дори да успееш да обърнеш потока няма да постигнеш нищо.Газа в системата не става за това.Изобщо... цялата инсталация не е подходяща за отопление!


                          По точка 2 - Топлината се отнема принудително за да се втечни газа.
                          sigpic
                          "Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"

                          Comment


                          • #43
                            Първоначално публикувано от Kuker Покажи съобщение
                            Дори да успееш да обърнеш потока няма да постигнеш нищо.Газа в системата не става за това.Изобщо... цялата инсталация не е подходяща за отопление!


                            По точка 2 - Топлината се отнема принудително за да се втечни газа.
                            Това, което се опитвам да обясня е, че принципно е възможно. Не коментирам дали се практикува или не при автомобилите. То практичиски в един автомобил може да се окаже, че и изпарителят не е разчетен да издържи на налягането на което е подложен кондензаторът. Но това пак са конкретни а не принципни положения.

                            По т 2:

                            Основен закон от термодинамиката (Бойл и Мариот) гласи:

                            P.V = k.T

                            където:

                            P - налягане
                            V - обема
                            k - константа, зависеща от конкретния флуид
                            T - температурата

                            Преведено на български:

                            Ако увеличиш налягането (P) на един газ в затворен обем (V) и този обем не може да се увулечи, то ще се увеличи температурата на газа (T)


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #44
                              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                              Това, което се опитвам да обясня е, че принципно е възможно. Не коментирам дали се практикува или не при автомобилите. То практичиски в един автомобил може да се окаже, че и изпарителят не е разчетен да издържи на налягането на което е подложен кондензаторът. Но това пак са конкретни а не принципни положения.

                              По т 2:

                              Основен закон от термодинамиката (Бойл и Мариот) гласи:

                              P.V = k.T

                              където:

                              P - налягане
                              V - обема
                              k - константа, зависеща от конкретния флуид
                              T - температурата

                              Преведено на български:

                              Ако увеличиш налягането (P) на един газ в затворен обем (V) и този обем не може да се увулечи, то ще се увеличи температурата на газа (T)
                              Законите са за това, за да се спазват!
                              Но тук нямаме затворен обем, защото имаме накрая ТРВ.
                              Имаме една постоянна циркулация на газ, която се контролира от вентилатор и ТРВ!Това е
                              Дори при изключен компресор налягането варира според температурата на околната среда
                              В бутилка става.
                              sigpic
                              "Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"

                              Comment


                              • #45
                                Първоначално публикувано от Kuker Покажи съобщение
                                Законите са за това, за да се спазват!
                                Но тук нямаме затворен обем, защото имаме накрая ТРВ.
                                Имаме една постоянна циркулация на газ, която се контролира от вентилатор и ТРВ!Това е
                                Дори при изключен компресор налягането варира според температурата на околната среда
                                В бутилка става.
                                Как така нямаме затворен обем? Искаш да кажеш, че климатикът на колата представлява отворен обем? Т. е. има връзка с атмосферата?

                                А аз се чудех, защо в изминалите години толкова бързо се увеличаваше озоновата дупка.


                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X