При функция дефрост компресора винаги се включва и духа винаги студено...При натинсат екон компресора е изключен.Ако е затворена клапата за външна циркулация винаги подпомагате за натрупване на конденз по стъклата.Компресора не включва при температура по ниска от 5 градуса умишлено.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Функция "Defrost" (размразяване)
Collapse
X
-
Днес реших и аз да пробвам какво ще стане.Натиснах копчето, изписа High, усили вентилатора, обърна да духа на стъклото, включи подгрева на стъклата и огледалата и духа така докато не вдигна около 40* на мотора.След това всичко се изключи, премина на Auto и климатика си заработи в режима.Не можа да разтопи леда от стъклото, но поне не се изпоти.При мен не се изключи нищо след 5-10 секунди.Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
Opel Astra J
ex:
Alfa Romeo 164 2.5TD
Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
Alfa Romeo 164 2.0T.S.
Comment
-
Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщениеПри мен на студен двигател духа студено(щото топло няма откъде),при топъл-топло,работи малко и се връща към предишните настройки.
Въпреки, че както казва колегата по-горе - едва ли се инвертира.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеТеоретично има откъде да духа топло. Ако се инвертира климатикът. Точно това е интересния момент. Околна температура над 5 гр и студен двигател.
Въпреки, че както казва колегата по-горе - едва ли се инвертира.Last edited by lordliness; d.m.y г., 18:47.Не всички, които се скитат, са изгубени.
Comment
-
Неинверторен климатик също може да топли(говорим за домашен климатик).Разликата е, че инвертора работи с променливи обороти на компресора в зависимост от количеството топлина или хлад, които трябва да отдаде за да поддържа зададената температура.Така се пести и от енергия.При конвенционалните климатици компресорите работят на принципа ON/OFF без да си променят оборотите.Т.е. промени ли се температурата компресора работи винаги в максимален режим.От там идва и загубата на ел. енергия.Обръщането на потока на фреона става чрез четирипътен вентил/клапан, а не в самия компресор.Нещо, което в климатичните с-ми на нашите дърти коли няма.Last edited by Boby; d.m.y г., 20:14.Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
Opel Astra J
ex:
Alfa Romeo 164 2.5TD
Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
Alfa Romeo 164 2.0T.S.
Comment
-
Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщениеКлиматика не може да духа топло.Това е за инвертирането- http://klimatici.com/statia_invert.php домашни климатици
Ако сме наясно с това, как работи климатикът, ще разберем, че е напълно възможно и че инверторните климатици много малко се различават от не-инверторните.
Аз няма да Ви пращам към статии по въпроса, а просто ще изложа основното по въпроса, което знам.
И така:
1 - Когато една течност се изпарява (преминава от течно в газооброзно състояние) тя отнема енергия (топлина) от околното пространство.
2 - Когато един газ се втечнява пък става обротното (отдава топлина)
В климатиците тази течност/газ най-общо наречен хладилен агент има и друго важно свойство - това да се изпарява (кипи) при относително ниска температура и да се втечнява при относително ниско налягане.
Как работи климатикът:
Компресорът нагнетява хладилния агент в кондензатор (предния радиатор на климатика) и там този газ се превръща в течност (кондензира) и според правило 2 отдава топлина в околното пространство.
След това тази течност охладена доколкото е възможно (до стойността на околната температура) по една тръба постъпва в изпарителя (радиатора в купето)
Там попада в пространство с ниско налягане и поради това се превръща в газ. А според правило 1 - това е свързано с отнемане на топлина, или друго яче казано - охлажда.
Така превърнат в газообразно състояние, през изходната тръба газът отново постъпва в компресора и така нататък..........
Какво ще се случи, ако разменим местата на двата радиатора? Не е нужно да ги демонтираме. Достатъчно е да обърнем входа и изхода на компресора (това се прави елементарно с електрически клапани.......
Ето ти инвертиран климатик, който ще топли купето и ще генерира студ навън.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеМоже, само дето авторът на статията в началото хвърля във въздуха едно гръмко твърдение и после нищо не обяснява, а още по-малко доказва......
Ако сме наясно с това, как работи климатикът, ще разберем, че е напълно възможно и че инверторните климатици много малко се различават от не-инверторните.
Аз няма да Ви пращам към статии по въпроса, а просто ще изложа основното по въпроса, което знам.
И така:
1 - Когато една течност се изпарява (преминава от течно в газооброзно състояние) тя отнема енергия (топлина) от околното пространство.
2 - Когато един газ се втечнява пък става обротното (отдава топлина)
В климатиците тази течност/газ най-общо наречен хладилен агент има и друго важно свойство - това да се изпарява (кипи) при относително ниска температура и да се втечнява при относително ниско налягане.
Как работи климатикът:
Компресорът нагнетява хладилния агент в кондензатор (предния радиатор на климатика) и там този газ се превръща в течност (кондензира) и според правило 2 отдава топлина в околното пространство.
След това тази течност охладена доколкото е възможно (до стойността на околната температура) по една тръба постъпва в изпарителя (радиатора в купето)
Там попада в пространство с ниско налягане и поради това се превръща в газ. А според правило 1 - това е свързано с отнемане на топлина, или друго яче казано - охлажда.
Така превърнат в газообразно състояние, през изходната тръба газът отново постъпва в компресора и така нататък..........
Какво ще се случи, ако разменим местата на двата радиатора? Не е нужно да ги демонтираме. Достатъчно е да обърнем входа и изхода на компресора (това се прави елементарно с електрически клапани.......
Ето ти инвертиран климатик, който ще топли купето и ще генерира студ навън.
п.п. Бъркаш процеса по точка 2!sigpic
"Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"
Comment
-
Първоначално публикувано от Kuker Покажи съобщениеА ТРВ-то как ще го преместиш на кондензатора?
п.п. Бъркаш процеса по точка 2!
ПП кое точно бъркам по т 2 ?
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеВсеки един компонент, който е част от една система, свързана с тръбопроводи може да бъде "преместен" за части от секундата, чрез превключването на електромагнитни вентили. Въпрос на техническо решение. Принципът е този.
ПП кое точно бъркам по т 2 ?
По точка 2 - Топлината се отнема принудително за да се втечни газа.sigpic
"Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"
Comment
-
Първоначално публикувано от Kuker Покажи съобщениеДори да успееш да обърнеш потока няма да постигнеш нищо.Газа в системата не става за това.Изобщо... цялата инсталация не е подходяща за отопление!
По точка 2 - Топлината се отнема принудително за да се втечни газа.
По т 2:
Основен закон от термодинамиката (Бойл и Мариот) гласи:
P.V = k.T
където:
P - налягане
V - обема
k - константа, зависеща от конкретния флуид
T - температурата
Преведено на български:
Ако увеличиш налягането (P) на един газ в затворен обем (V) и този обем не може да се увулечи, то ще се увеличи температурата на газа (T)
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеТова, което се опитвам да обясня е, че принципно е възможно. Не коментирам дали се практикува или не при автомобилите. То практичиски в един автомобил може да се окаже, че и изпарителят не е разчетен да издържи на налягането на което е подложен кондензаторът. Но това пак са конкретни а не принципни положения.
По т 2:
Основен закон от термодинамиката (Бойл и Мариот) гласи:
P.V = k.T
където:
P - налягане
V - обема
k - константа, зависеща от конкретния флуид
T - температурата
Преведено на български:
Ако увеличиш налягането (P) на един газ в затворен обем (V) и този обем не може да се увулечи, то ще се увеличи температурата на газа (T)
Но тук нямаме затворен обем, защото имаме накрая ТРВ.
Имаме една постоянна циркулация на газ, която се контролира от вентилатор и ТРВ!Това е
Дори при изключен компресор налягането варира според температурата на околната среда
В бутилка става.sigpic
"Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"
Comment
-
Първоначално публикувано от Kuker Покажи съобщениеЗаконите са за това, за да се спазват!
Но тук нямаме затворен обем, защото имаме накрая ТРВ.
Имаме една постоянна циркулация на газ, която се контролира от вентилатор и ТРВ!Това е
Дори при изключен компресор налягането варира според температурата на околната среда
В бутилка става.
А аз се чудех, защо в изминалите години толкова бързо се увеличаваше озоновата дупка.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
Comment